söndag 19 mars 2017

Sista skidpasset!

Klockan nio sitter jag beredd. Efter ett, vad jag absolut tror, sista skidpass för säsongen. Och 45 minuters skidåkning ger inte bara träning för kroppen. Innan det är dags att gå in på vasaloppet.se strax före nio, har jag också fått träning för hjärnan. Bästa träningen. För fysisk aktivitet är det bästa - säger Anders Hansen, till vilken jag med stort intresse podlyssnat på under två dagar.


Så klockan nio är jag uppvärmd både till kropp och själ. Och fokuserad. Det är dags att anmäla sig. Ja, inte till Vasaloppet som tur är. För där är jag redan anmäld, via den nya förtursproceduren. Denna söndagsmorgon är det anmälan till Kortvasan som gäller. Plats finns - men startledet är ändå ganska väsentligt. Det är trots allt skillnad på att starta i första led jämfört med andra eller tredje.


Vilket startled vi kommer i, Carl och jag, vet vi inte. Men, nu vet vi att vi är anmälda. Och det känns ju bra.


Och som sagt - nu är skidsäsongen slut för min del. Eftermiddagens cykeltur i det fina vädret påminner om våren. Nu tar vi fram cykeln, dammar av löparskorna och snart, men bara snart, ska jag leta fram mina favoriter. Rullskidorna.


Men idag njuter jag av en härlig cykeltur.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar