lördag 19 maj 2012

Att längta


Högländerna. Men inte i Småland. Under veckan som passerat är det annat som gäller.

Söndag eftermiddag stänger jag av mobilen...poff. Facebook...poff. Förbindelsen med Sverige försvinner med ett knapptryck.

Platsen jag åker till förtjänas att upplevas på egen hand. Utan facebookuppdateringar, mejl och sms.

Det är tid för eftertanke, reflektion och rekreation jag söker. Det är det jag får.

Efter en snabb sammanfattning av de innehållsrika dagarna kan jag bara konstatera att det är dagar att minnas, dagar som ger energi och glädje.

Energi och glädje att ta med till den vardag som väntar.

En vardag som faktiskt kan upplevas annorlunda efter lite distans till den.

Nu är det träning som gäller igen. En träningsfri vecka gör ju längtan så mycket större...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar