fredag 20 januari 2012

Träningsläger i Orsa


Nästan en hel dag går åt att förflytta sig från Eksjö till Grönklitt i Orsa. Hög stämning, skratt och gemenskap i bussen. Först efter lunch och frukostinköp på Kupolen i Borlänge, blir det tyst i bussen. Jag tror inte det beror på paltkoma efter maten utan är istället övertygad om att det är en film som fångar allas intresse. "Så gör du ditt bästa Vasalopp" av och med Janne Ottosson. Vi får ta del av teknik och valla. Drygt en timme sitter vi som klistrade. Det här är viktigt, här kan vi lära oss något - verkar vi alla tänka. Och visst har vi nytta av alla råd då vi under dagen haft teknikpass och då kunnat relatera till filmen.

Under gårdagen hinner vi med ett kvällspass. Själv åker jag tre varv på Hund- och pulkaspåret, vilket ger 18 km och vips är jag uppe i nästan 5 mil sammanlagt denna säsong. Lika långt som jag ska åka i Tyskland om...ca två veckor.

Under kvällen avnjuter vi första gemensamma middagen i stugan. Gissa om det smakar gott? 

Frukost äter vi halv åtta och klockan nio är vi ute i spåret igen. Dagens första pass. Det andra passet är ett teknikpass och genomförs efter välbehövlig lunch.

Kvällens middag smakar återigen kanon. Vad smakar inte bra efter en hård träningsdag?

Nu är det inte mycket kraft kvar i stugans skidåkare. Jag är helt säker på att det blir en tidig kväll.



1 kommentar:

  1. Bra jobbat säger vi här hemma men ta lite lugn med kramar

    SvaraRadera